Als je geen Youp van 't Hek heet
30 maart 2012
Luimige
stukjes over het falen van telecombedrijven worden zo langzamerhand
clichématig. Helaas zijn dit soort clichés nog heel waar…
‘U
wilt uw vaste nummer meenemen naar uw mobiele telefoon en uw vaste lijn
opheffen? Vodafone Vast op Mobiel dus. Dat kan. Nee hoor, het gaat niet
ten koste van uw ADSL-lijn, dat is strikt gescheiden.’
Geachte heer-mevrouw,
KPN heeft opdracht gekregen om uw
telefoonaansluiting op te heffen. Uw ADSL-aansluiting wordt gelijktijdig
met de opheffing van de telefoonaansluiting buiten dienst gesteld.
Met vriendelijke groet,
Klantcontact KPN
‘De
ADSL-lijn opheffen? Maakt u zich niet ongerust, dat gebeurt niet in uw
geval. Die standaardbrieven sturen we naar alle klanten die hun vaste
telefoonlijn opheffen.’
Geachte heer-mevrouw,
KPN heeft ons geïnformeerd dat uw
internetabonnement wordt beëindigd. Bijvoorbeeld omdat u uw
telefoonabonnement hebt opgezegd, of omdat u een ander lijntype hebt
aangevraagd. Uw internetabonnement bij XS4ALL wordt dan automatisch
beëindigd.
Vriendelijke groet,
Klantenservice XS4ALL
‘Internetlijn opheffen? En dat wilt u niet? Nee, daarvoor moet u niet bij ons zijn, maar bij KPN.’
‘Internetlijn opheffen? En dat wilt u
niet? Nee, daarvoor moet u niet bij ons zijn, maar bij XS… eh… oh!
Hm…ja, dan…Ik verbind u door met de afdeling die erover gaat.’
‘Wat voor lijn heeft u dan? ADSL? Nee
hoor, u hebt alleen een ISDN-lijn. U belt nu met uw vaste lijn terwijl u
aan het internetten bent? Hoe dat dan kan? Maar ik zie hier niets van
een ADSL-lijn bij u. Wat is uw rekeningnummer? Even zoeken. Ik zie u
niet staan onder dat nummer. U betaalt al 3 jaar via dit nummer? Maar ik
kan u niet vinden in onze administratie.
Wat is uw klantnummer? Even zoeken. Ik
zie u niet staan onder dat nummer. U staat al 10 jaar geregistreerd
onder dat nummer? Maar ik kan u niet vinden in onze administratie.
Uw lijn is verouderd. Hoe ik dat zie?
Dat zie ik niet, dat concludeer ik. Want ik kan geen lijn bij u vinden
in onze administratie.
Wat u moet doen om te voorkomen dat uw lijn wordt opgeheven? B ij XS4ALL een extra lijn aanvragen misschien?’
‘U
wilt een extra lijn aanvragen? Nou, maar dat kan, hoor! We kunnen u het
pakket aanbieden waarbij de lijn volstrekt gescheiden is van de
telefoon, precies zoals u wilt. Ja, dan kunt u zonder problemen de
telefoonlijn opheffen en het nummer meenemen naar uw mobiel. Alleen moet
u wel een vrijaderpaar hebben. Wat dat dan weer mag wezen? Nou, gewoon,
een type lijn waarop nog ruimte is voor zo’n extra lijn. We zoeken dat
uit en dan gaan we de boel installeren. We bellen u er nog over.’
Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw keuze voor XS4ALL. Uw bestelling is aangekomen bij onze Klantenservice. Wij gaan voor u aan de slag!
Vriendelijke groeten,
XS4ALL Internet
Met
Vodafone. Wilt u Vast op Mobiel bij ons annuleren? Hoeft niet, hoor! We
kunnen de datum van opheffen van de lijnen verplaatsen totdat XS4ALL de
nieuwe lijn heeft geïnstalleerd. Vindt u ook een goed idee? Prima, doen
we!
Met
XS4ALL. We kunnen de nieuwe lijn niet installeren, want uit onze
gegevens blijkt dat uw huidige lijn wordt opgeheven. Nee, u hebt geen
vrijaderpaar, dus kan het niet. U zult eerst het opheffen van uw lijn
bij Vodafone moeten annuleren.
Wilt u Vast op Mobiel bij ons annuleren? Dan moet u naar Klantenservice bellen.
Wilt u Vast op Mobiel bij ons annuleren? Dan moet u naar Sales bellen.
Wilt u Vast op Mobiel bij ons annuleren? Dan moet u naar Klantenservice bellen.
Wat wilt u annuleren? Oh, u wilt uw
abonnement opzeggen en al uw vaste lijnen opheffen? Oké, doen we! ……Oh
niet? Waar kunnen we u dan mee helpen? Vast op Mobiel annuleren?
Daarvoor moet u naar de Vodafonewinkel. Daar kunnen ze het opheffen van
uw lijn misschien nog tegengaan.
**********************************************************************************En
zo kunnen ze je nog wel een aantal volle werkdagen bezighouden. Zo gaat
dat, als je geen Youp van ’t Hek heet.